Horányi Borbála
Szakmai önéletrajz
gyógypedagógus, pszichopedagógus
speciális pedagógia szakos tanár, szakpedagógus MA
alapozó-, Ayres-mozgásterapeuta
integratív gyermekterápiás konzulens
1994-ben egy váci bölcsődében kezdtem a gyógypedagógusi pályámat, ahol az országban elsőként kezdtek el integráltan foglalkozni egészséges és eltérő fejlődésmenetű csecsemőkkel és kisgyermekekkel. A korai fejlesztésben és az integrációban szerzett tapasztalataim a mai napig meghatározzák a szakmai érdeklődésemet.
1995-től a korai fejlesztés mellett az iskoláskorú gyerekek tanulási-és magatartási nehézségeivel, terápiájával foglalkoztam az óbudai Zápor utcai Általános Iskola gyógypedagógusaként.
2001-től Pannonhalmán és a környező kis falvakban óvodákban, iskolákban, művelődési házakban Ayres- és Alapozó Terápiás csoportokat, Kokas Klára zenepedagógiájára épülő művészetterápiás csoportokat vezettem.
2011-től az Integratív Gyermekpszichoterápia képzésen szerzett tudásomat fokozatosan beépítettem a munkámba, kialakítva egy komplex mozgásterápiás munkamódszert, melyben a reflex-, mozgás- és pszichoterápiás elemek dinamikus egységet alkotnak
2015-től a győri Melengető Közösségben különböző anyanyelvű, menedékkérő családokkal, egyedülálló anyákkal és gyermekeikkel, magyarországi önkéntesekkel együtt művészetterápiás, játékos tevékenységeket szervezek, melyek célja az integráció támogatása és a kölcsönös félelmek leküzdése.
Jelenleg Győrben egy pszichopedagógiai munkaközösség létrehozásán dolgozom.
2018 őszétől fogunk munkatársaimmal közösen egy olyan terápiás „központot” elindítani, melyben a gyógypedagógiai és pszichoterápiás módszerek egymást kiegészítő és erősítő alkalmazását tekintjük munkánk alapvető vezérfonalának.
Hat gyermekem van, a legidősebb egyetemista, a legkisebb óvodás.