Szél Erzsébet

Szakmai önéletrajz

Személyes adatok

Név :                    Dr. Szél Erzsébet

E-mail:                 szel.erzsi@gmail.com

Telefon:               20/370-9233; 70/360-3490

Honlap:                www.eset-leg.hu

Végzettség:

2019-2023                    Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskola
Pszichológia Doktori Program, PhD képzés

2017-2019            Pannónia Pszichiátriai Egyesület, Pécs: pszichoterapeuta (oklevél száma: 1402/2019)

2011-2015:           Debreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrum, Magatartástudományi Intézet: klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus (oklevél száma: 660/2015)

2008-2010:           Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai Pszichológiai Kar: pedagógiai szakpszichológus (oklevél száma: ELTE-PPK 588/2010)

2001-2005:           Szegedi Tudományegyetem: pszichológia szak (klinikai- és személyiség szakirány; oklevél száma: 520/2005)

1996-2001:           Debreceni Egyetem: magyar-angol szak (amerikanisztika és műfordító szakirány), tanárszak (oklevél száma: 668847/2001.B)

Módszerspecifikus tanulmányok:

2020-2021:          ISST: Schema Therapy for Children and Adolescents

2020:                    EMDR I. Alaptanfolyam

2020:                    Anna Freud National Centre for Children and Families:        Mentalization Based Treatment for Adolescence – Hungary

2018-2019:           ISST Budapest: Sématerápia I. modul, II. modul, III. modul

2018:                    Anna Freud National Centre for Children and Families: Mentalization Based Treatment Basic Training – Hungary

2013-2018:           Katathym Imaginatív Pszichoterápia – Kácsándi Elvira (elmélet, gyakorlat, szupervízió)

2016:                    Független Pedagógiai Intézet: alkotó-fejlesztő meseterápia (oklevél száma: 2016/klassz/044 és 2016/042)

2015:                    Integratív Pszichoterápiás Egyesület: integratív gyermekterapeuta (oklevél száma: 393/2015)

2014:                    Saját Úton Alapítvány: négyüléses serdülőkonzultáció

2012:                    Pannon Oktatási Szolgáltató Bt.: Kalandok és álmok. Magatartási és beilleszkedési zavarokkal küzdő gyerekek egyéi és csoportos fejlesztése élménypedagógiai foglalkozásokon keresztül

2008-2010:           250 órás pszichodráma saját élmény (Kökény Veronika és Daubner Eszter)

2007:                    Vadaskert Alapítvány a Gyermekek Lelki Egészségéért: gyermekkori depresszió és szorongás kognitív viselkedésterápiája (CBT tanfolyam)

Szakmai tapasztalat:

2010 óta               pszichológiai tanácsadás és terápia magánszemélyeknek (egyéni vállalkozó)

2019 óta               Szegedi Tudományegyetem BTK Pszichológiai Intézet, egyetemi tanársegéd

2015-2019            Szegedi Tudományegyetem pszichológia szakos hallgatóinak gyakorlatvezetése

2013-2015:           pszichológus – nevelési tanácsadás, szakértői bizottsági tevékenység (KLIK, Orosháza)

2012-2013:           pszichológus, Csongrád Megyei Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői Bizottság (Szeged)

2010-2012:           óvodapszichológus (Szentes)

2007-2010:           pszichológus – nevelési tanácsadó (Hódmezővásárhely)

2001-2007:           pedagógus (angol-magyar-pszichológia szakos középiskolai tanár, Hódmezővásárhely)

Publikációk:

Szél, E. (2018). A kötődés jelensége iskolai jelzésen alapuló gyermekterápiák tükrében. Integratív Hírmondó, 35, 68-79.

Szél, E. & Kocsor, A. (2018). Szakmai beszámoló a komplex trauma-eredetű disszociáció: értelmezés, diagnosztizálás és kezelés című konferenciáról, Mentálhigiéné és Pszichoszomatika, 19(4), 389-394.

Szél, E. (2019). Határon innen és túl: pszichoterápiás szemlélet az iskolapszichológus munkájában. Pszichoterápia, 28(1), 20-29.

Szél, E. (2019). Sziszifosz mítosza és a terápiás elakadások. Mítosz és pszichoterápia. MAKOMP Konferencia

Szél, E. (2020). Gyermekkori traumák. EVP-EFI Hódmezővásárhely, Előadássorozat

Szél, E. (2021). Élet-mese. A mentalizáció és az élményfeldolgozás kapcsolata mesékben. Tabu a gyermekirodalomban. SZTE JGYPK Konferencia

Szél E. & Szabó É. (in press): A serdülőkori mentalizáció vizsgálata. A Reflektív funkció kérdőív magyar változatának (RFQ-H) pszichometriai jellemzői. Alkalmazott pszichológia