Szél Erzsébet
Szakmai önéletrajz
Személyes adatok
Név : Dr. Szél Erzsébet
E-mail: szel.erzsi@gmail.com
Telefon: 20/370-9233; 70/360-3490
Honlap: www.eset-leg.hu
Végzettség:
2019-2023 Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskola
Pszichológia Doktori Program, PhD képzés
2017-2019 Pannónia Pszichiátriai Egyesület, Pécs: pszichoterapeuta (oklevél száma: 1402/2019)
2011-2015: Debreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrum, Magatartástudományi Intézet: klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus (oklevél száma: 660/2015)
2008-2010: Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai Pszichológiai Kar: pedagógiai szakpszichológus (oklevél száma: ELTE-PPK 588/2010)
2001-2005: Szegedi Tudományegyetem: pszichológia szak (klinikai- és személyiség szakirány; oklevél száma: 520/2005)
1996-2001: Debreceni Egyetem: magyar-angol szak (amerikanisztika és műfordító szakirány), tanárszak (oklevél száma: 668847/2001.B)
2020-2021: ISST: Schema Therapy for Children and Adolescents
2020: EMDR I. Alaptanfolyam
2020: Anna Freud National Centre for Children and Families: Mentalization Based Treatment for Adolescence – Hungary
2018-2019: ISST Budapest: Sématerápia I. modul, II. modul, III. modul
2018: Anna Freud National Centre for Children and Families: Mentalization Based Treatment Basic Training – Hungary
2013-2018: Katathym Imaginatív Pszichoterápia – Kácsándi Elvira (elmélet, gyakorlat, szupervízió)
2016: Független Pedagógiai Intézet: alkotó-fejlesztő meseterápia (oklevél száma: 2016/klassz/044 és 2016/042)
2015: Integratív Pszichoterápiás Egyesület: integratív gyermekterapeuta (oklevél száma: 393/2015)
2014: Saját Úton Alapítvány: négyüléses serdülőkonzultáció
2012: Pannon Oktatási Szolgáltató Bt.: Kalandok és álmok. Magatartási és beilleszkedési zavarokkal küzdő gyerekek egyéi és csoportos fejlesztése élménypedagógiai foglalkozásokon keresztül
2008-2010: 250 órás pszichodráma saját élmény (Kökény Veronika és Daubner Eszter)
2007: Vadaskert Alapítvány a Gyermekek Lelki Egészségéért: gyermekkori depresszió és szorongás kognitív viselkedésterápiája (CBT tanfolyam)
2010 óta pszichológiai tanácsadás és terápia magánszemélyeknek (egyéni vállalkozó)
2019 óta Szegedi Tudományegyetem BTK Pszichológiai Intézet, egyetemi tanársegéd
2015-2019 Szegedi Tudományegyetem pszichológia szakos hallgatóinak gyakorlatvezetése
2013-2015: pszichológus – nevelési tanácsadás, szakértői bizottsági tevékenység (KLIK, Orosháza)
2012-2013: pszichológus, Csongrád Megyei Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői Bizottság (Szeged)
2010-2012: óvodapszichológus (Szentes)
2007-2010: pszichológus – nevelési tanácsadó (Hódmezővásárhely)
2001-2007: pedagógus (angol-magyar-pszichológia szakos középiskolai tanár, Hódmezővásárhely)
Publikációk:
Szél, E. (2018). A kötődés jelensége iskolai jelzésen alapuló gyermekterápiák tükrében. Integratív Hírmondó, 35, 68-79.
Szél, E. & Kocsor, A. (2018). Szakmai beszámoló a komplex trauma-eredetű disszociáció: értelmezés, diagnosztizálás és kezelés című konferenciáról, Mentálhigiéné és Pszichoszomatika, 19(4), 389-394.
Szél, E. (2019). Határon innen és túl: pszichoterápiás szemlélet az iskolapszichológus munkájában. Pszichoterápia, 28(1), 20-29.
Szél, E. (2019). Sziszifosz mítosza és a terápiás elakadások. Mítosz és pszichoterápia. MAKOMP Konferencia
Szél, E. (2020). Gyermekkori traumák. EVP-EFI Hódmezővásárhely, Előadássorozat
Szél, E. (2021). Élet-mese. A mentalizáció és az élményfeldolgozás kapcsolata mesékben. Tabu a gyermekirodalomban. SZTE JGYPK Konferencia
Szél E. & Szabó É. (in press): A serdülőkori mentalizáció vizsgálata. A Reflektív funkció kérdőív magyar változatának (RFQ-H) pszichometriai jellemzői. Alkalmazott pszichológia